בדיקות קרינה

קבוצת קוואנטום מעסיקה פיסיקאים מומחים במדידות קרינה. משתמשת במכשירי המדידה המקצועיים ביותר הקיימים כיום בשוק העולמי

מיגון קרינה

קבוצת קוואנטום מעסיקה פיסיקאים מומחים במיגון מפני קרינה. משתמשת בחומרי מיגון הקרינה הטובים ביותר בארץ

בדיקות גז ראדון

קבוצת קוואנטום מעסיקה פיסיקאים מומחים במדידות גז ראדון באישור המשרד להגנת הסביבה

ייעוץ קרינה

קבוצת קוואנטום מספקת ייעוץ קרינה לפני רכישת אדמה, בניית בניין או בית פרטי

חיזוי קרינה

קבוצת קוואנטום מספקת שירותי חיזוי קרינה. הערכת רמת הקרינה מבוצעת באמצעות תוכנות מחשב וידע מעמיק

ניטור קרינה

קבוצת קוואנטום מעסיקה פיסיקאים מומחים בניטור רמת שדה מגנטי מרשת החשמל עם מכשירי המדידה הטובים ביותר

בדיקות קרינה מייננת

בדיקות קרינה ממכונות רנטגן

בדיקות קרינה רדיואקטיביות

בנייה ירוקה תו תקן ירוק 5281 - פיסיקאים מומחים בקרינה
 
 

 
קבוצת קוואנטום - פיסיקאים מומחים בקרינה

חברה בעלת ידע וניסיון רב בליווי פרויקטים בבניה ירוקה לפי תו תקן 5281

 בנייה ירוקה - תו תקן ירוק 5281 - הקדמה

  • קבוצת קוואנטום הוקמה ע"י פיסיקאים מומחים בקרינה.
  • קבוצת קוואנטום מלווה פרויקטים לפי תו תקן ירוק 5281 בהסמכת המשרד להגנת הסביבה.
  • קבוצת קוואנטום בעלת ידע וניסיון רב בליווי פרויקטים לפי תו תקן ירוק 5281 של מכון התקנים.
  • קבוצת קוואנטום נותנת שירותים למגזר הציבורי, הביטחוני והפרטי.

 

קבוצת קוואנטום בעלת ידע וניסיון רב בליווי פרויקטים לפי תו תקן ירוק 5281. הליווי כולל חיזוי קרינה וייעוץ קרינה על מנת לעמוד בדרישות תו תקן ירוק 5281. תו תקן ירוק הוא תהליך מורכב המצריך ידע והבנה עמוקה של אופן התפשטות שדות מגנטיים בתוך מבנים. לחברה ידע רב הן בצד התאורטי והן בצד המעשי. השילוב של ידע תאורטי וניסיון מעשי בפרויקטים נרחבים שביצענו במהלך השנים האחרונות בתחום הבנייה הירוקה מאפשרים לנו לתת מענה יעיל ללקוחות החברה בפתרון בעיות שונות ומורכבות על מנת לעמוד בדרישות התקן הירוק.


בנייה ירוקה מהווה גישה מערכתית כוללת לתכנון, לבנייה ולתפעול של בניינים במטרה לחסוך באנרגיה, מים וחומרי גלם, המיושמת משלב התכנון האדרכילי המוקדם ועד לאכלוס הבניניים: מגורים, מוסדות חינוך ומסחר. מטרת הבנייה הירוקה ליצור סביבת מגורים בריאה ונוחה תוך הימנעות, ככל האפשר, מפגיעה במשאבים טבעיים מתכלים ובאיכות הסביבה. בנייה ירוקה באה לידי ביטוי בשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ובחומרים ממוחזרים ותכנון שיאפשר חיסכון מקסימלי באנרגיה. גישה זו נועדה להשפיע הן על הדיירים המשתמשים בבתים והן על הקבלנים הבונים אותם, על ידי הקטנת הצריכה של משאבים ושיפור תנאי המגורים בבתים.
 
 
בנייה ירוקה - תו תקן ירוק 5281 - קרינה אלקטרומגנטית
פרק 5 בבנייה ירוקה דן בהיבט של בריאות ורווחה. תחת הסעיף 5.17 בקרינה אלקטרומגנטית וקרינה מיקרו-מגנטית הדרישה היא שבחלל הפנים המיועד להעניק למשתמש נוחות והגנה לא תהיה קרינה אלקטרומגנטית ממקורות חיצוניים ופנימיים. אי קיום סעיף זה שולל את האפשרות לקבל על המבנה היתר בנייה ירוקה.
 
בנייה ירוקה - תו תקן ירוק 5281 - חשיבות סביבתית
ציטוט מתוך פרק 5: "לקרינה האלקטרומגנטית ולקרינה מיקרו-מגנטית מיוחסות השפעות שליליות על בריאות האדם. חשיפה ממושכת לשדה מגנטי גבוה היא גורם אפשרי לסרטן. הקרינה האלקטרומגנטית והקרינה המיקרו-מגנטית נפלטות ממכשירי חשמלי ביתיים, ציוד חשמלי, משרדי רדיו, ממסרים סלולאריים, מכשירי מכ"מ ומקווי מתח חשמלי ושנאים".
 

בנייה ירוקה - תו תקן ירוק 5281 - דרישה לבדיקות קרינה
התקן דורש שתערך בדיקת קרינה בבניין לאיתור קרינה מסווגת ממקורות חיצוניים כגון: מתקני שנאים, מרכזי הולכה ותמסורת חשמל. יש להציג אישור כי הקרינה אינה גבוהה מהמותר לפי המלצות המשרד להגנת הסביבה.
 

בנייה ירוקה - תו תקן ירוק 5281 - המלצות התקן - פיסיקאי מומחה בקרינה
התקן ממליץ להיעזר בשירותיו של בודק קרינה מוסמך. יש לוודא שהבודק הוא עם וותק מקצועי, בעל ידע מוכח. לרוב אנשי מקצוע אשר נעזרים בשירותיו של בודק קרינה מוסמך מעדיפים פיסיקאי. קבוצת קוואנטום מורכבת מפיסיקאים בעלי הכשרה אקדמית בתחום הקרינה.
 

בנייה ירוקה - תו תקן ירוק 5281 - חיזוי והערכת הקרינה
חוק הקרינה הבלתי מייננת, תשס"ו 2006, אשר נכנס לתוקפו ב–2007 מחייב את בעל מתקן חשמל לקבל היתר מהמשרד להגנת הסביבה להקמת ולהפעלת מקור קרינה בתדר רשת חשמל. לצורך הגשת הבקשה לקבלת היתר הקמת המתקן, על המבקש לצרף לבקשה דו"ח הערכת רמת חשיפה לשדות מגנטיים וחשמליים ממתקן חשמל על סמך ביצוע חיזוי תיאורטי ובדיקות בשטח. היתר הקמת המתקן מאפשר לקבל היתר זמני להפעלת המתקן לתקופה ניסיונית עד שלושה חודשים (בכפוף לאישורים של חברת החשמל ורשויות מקומיות). בתקופה זאת מבצעים טיפול נדרש ובדיקות קרינה על פי נוהלים של המשרד להגנת הסביבה. על מנת לקבל היתר מלא להפעלת המתקן, על המבקש לצרף לבקשה דו"ח בדיקת רמת הקרינה האלקטרומגנטית בפועל שמאמת עמידת המתקן בדרישות המשרד להגנת הסביבה בנושא הקרינה האלקטרומגנטית.
 

 
 

כל הזכויות שמורות © Quantum Group
Powered by   הקמת אתרים   קידום אתרים